gravidkläder i storlek XS?


Jag har haft en väldigt bra graviditet så här långt och det största problemet har egentligen varit kläderna.
Enligt de flesta butiker med gravid eller mammakläder så finns det tydligen inte "små" blivande mammor. 
Det verkar näst intill omöjligt att hitta kläder i storlek XS eller 34. På HM finns i undantags fall storlek 34 i ett fåtal plagg, men det är inte samma 34 som i vanliga kläder utan de hänger som tält. En del butiker på nätet säljer också mindre storlekar, men då får man räkna med ett pris från 500kr och uppåt, och en mycket begränsad valmöjlighet. 

Jag själv är 158cm lång och vägde 47kg i början av min graviditet. När magen började komma fram och de vanliga kläderna inte längre passade hade jag jätteproblem med att hitta något att ha på mig. Jag ville kunna ha mammabyxor som kunde sitta skönt över magen, men de var ju jätte stora. 

Nu 10kg senare kan jag fortfarande inte ha minsta storleken från mammaavdelningen. 
Jag gick till JC där jag frågade efter jeans med så lågmidja som möjligt och hittade ett par i min vanliga
storlek 25/32 som passade utmärkt även med mage i v.33. 

Om man vill kunna använda sina gamla byxor, med vanlig midja, så länge som möjligt kan jag verkligen rekomendera "Carriwell Flexi-Belt". En liten "tyglapp" som man spänner fast mellan knapp och gylf. Finns på Jollyroom.se för 139kr. Se bild ovan. 
 
Nu är det mest leggings som gäller, inte gravidleggings, utan vanliga som jag får rulla ner under magen. 
Detta eftersom jag inte orkar ta av och på jeansen längre. :P Men eftersom det inte är så lång tid kvar får det vara så den sista tiden. Hoppas på att värmen kommer snart så jag kan byta ut dem mot några sköna långklänningar istället.

#1 - - Enander:

Sv: Tack så mycket! Va rädd att den skulle bli förstörd men än så länge har den klarat sig :) Blir lite som den formar sig runt magen med vingarna, passar ju bra eftersom det är en skyddsfågel med =P

Kul att du gillar min blogg, ska absolut kika in på din fler gånger oxå! När har du BF?