V.32


v.32  

Äntligen ikapp med rätt vecka. Idag gick jag in i vecka 33 och kan du sammanfatta veckan som gått. 
Det börjar bli nu bli tyngre och tyngre och på är eftermiddagarna är jag helt slut. Börjar kännas i rygg och ben och har fått börja med stödstrumpor för att underlätta. Trycker på rejält mot bröstkorgen och har haft lite problem med andningen. Framförallt jobbigt på kvällen när man ska sova och hon sparkar uppåt som bara den.

Illamåendet har kommit tillbaka. Inte så farligt dock, men kräktes faktiskt för första gången i början på veckan. Maten får inte riktigt plats då det börjar bli ganska fullt i magen, så aptiten är inte på topp. 

Var på rutinkontroll hos barnmorskan idag. Allt var perfekt, som vanligt och det känns så skönt! 
Fick väga mig och har nu gått ut exakt 10kg sen jag skrev in mig, från 47kg till 57kg!
Det är ovant och ibland jobbigt att se hur kroppen förändras. Ni som säger att det bara är mage, nja... hon väger nog max ca 2kg och förstå ändå att 10kg är mycket och det känns tugnt att bära på eftersom jag inte var så stor från början. Kommer ju definitivt att gå upp flera kilo till, och det gör mig ingenting, för det är det värt. Men jag är sjukt motiverad på att sätta igång med träningen, så fort det går efter förlossningen, och kämpa för att få tillbaka en förhoppningsvis bättre och hälsosammare kropp än innan :) 

#1 - - Ellie:

Vilken fin bild och vilka söta converse:)

Svar: Tack Ellie! :)
Mathilda Andersson

#2 - - Adine:

Jättevacker bild! :)