Trimester 1



Jag hade tänkt komma igång med bloggen tidigare under graviditeten, men nu får det helt enkelt bli en liten samanfattning av de olika tredjedelarna man delar upp graviditeten i. Här kommer ett första inlägg om Trimester 1. 

I höstas (2013) mitt under högsässong bland olika fotograferings jobb började jag må jättekonstigt. Hade inte en tanke på vad som faktiskt pågick inuti mig och funderade inte så mycket på varför jag tex grät på vägen hem från jobbet, var tvungen att stanna flera gånger för att äta och stilla mitt illamående eller varför jag när jag kom hem däckade redan vid sex-tiden.

Allt hade såklart en förklaring med det positiva besked - jag var gravid. En stor omställning men början på något helt nytt och underbart i livet! 

Vi började fotografera magen i studion i vecka 8. Kände mig redan då stor och uppsväld, med mina 47 kg och en början till putande mage. I början av graviditeten är det mest tarmar och annat som sväller upp och fyller ut magen, inte så mycket bebis, men det förstod man ju inte då. 

Först i slutet av Trimester 1, ca vecka 13 avtog illamåendet, jag blev piggare och återgick mer eller mindre till mitt vanliga jag igen.